Шукати в цьому блозі

Методична скарбничка

ПАМ’ЯТКА «ЯК ПРАЦЮВАТИ З ІСТОРИЧНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ*

1.  Прочитайте назву документа. Хто автор документа? Коли і де він написани

2.  Який зміст документа (розповідь, універсал, закон, інструкція тощо)?

3.  Уважно прочитайте текст документа. З’ясуйте незрозумілі поняття, зі чення окремих слів.

4.  Проаналізуйте, чи зрозуміли ви текст документа.

5.  Про що йдеться в документі?

ПАМ’ЯТКА «ЯК ПРАЦЮВАТИ З ІСТОРИЧНОЮ КАРТОЮ*

1. За кольорами відрізняють одну територію від іншої.

2. Штрихом позначають події та явища, що пов’язані певною територією. Приміром, перехід району від однієї держави до іншої.

3. Місця битв позначають перехрещеною зброєю.

4. Стрілками позначають пересування військ і народів.

5. Кордони держав, інші межі позначають лініями різного рисунка.

6. Міста позначають кружечками, квадратиками або малюнками.

ПАМ’ЯТКА «ХАРАКТЕРИСТИКА ІСТОРИЧНОГО ДІЯЧА»

1.  Встановіть, коли та в якій країні жив історичний діяч. Укажіть історичі умови, на тлі яких він розгортав свою діяльність.

2. Опишіть його зовнішність, характер. Що, на вашу думку, вплинуло н формування його особистості? Які його вчинки варто наслідувати, а які н не схвалюєте?

3. З якої суспільної верстви він походив?           ^

4. Назвіть основні наслідки його діяльності.

5. Оцініть його діяльність. Як ви ставитеся до засобів, якими він прагнув до сягти мети?



СХЕМА ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ЗА ПЛАНОМ
1. Учні самостійно читають запропонований розділ і розглядають ілюстрації

2. Кожен учень ділить розділ на частини й складає простий план.

3. Окремі зразки планів учні зачитують або декілька одночасно записують на дошці.

4. Запропоновані варіанти обговорюють, акцентується увага на найбільш вдалих пунктах плану.

5. Складається загальний план.

6. Складання коротких розповідей і переказ згідно з планом.

Немає коментарів:

Дописати коментар